Pomoc psychologa online z biegiem czasu zyskuje coraz bardziej na popularności w zakresie świadczenia usług psychologicznych. Pomoc psychologa udzielana drogą internetową posiada zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z tego typu pomocy, należy zapoznać się z jego zaletami i wadami.

Pomoc psychologa online posiada wiele zalet. Jedną z nich jest przede wszystkim

  • wygoda: nie trzeba umawiać się na spotkanie, czekać na datę swojego spotkania, wychodzić z domu tracąc przy tym dodatkowy czas, samemu można wybrać moment spotkania
  • anonimowość: nie jest wymagane podawanie szczegółowych danych na swój temat, konsultant online nie widzi naszej twarzy
  • poczucie bezpieczeństwa: kontakt bezpośredni jest czynnością mniej zagrażającą, niż pisanie e-maila – pisząc minimalizujemy poczucie skrępowania, lęku, czy niepewności dotyczącej reakcji specjalisty w momencie, w którym, opisujemy swój problem
  • szybkość: uzyskanie pomocy nie wymaga długiego czekania – odpowiedź często dostaje się w ciągu kilku dni
  • łatwy dostęp: aby skorzystać z tego typu usługi wystarczy mieć dostęp do internetu

Dobrym przykładem specjalistów świadczących pomoc online jest strona internetowa kliniki https://www.mywayclinic.online.

W przypadku pomocy, którą udziela świadczy psycholog online możemy także wymienić kilka jego wad. Do takiej zalicza się na pewno ograniczony kontakt – specjalista nie ma możliwości reagowania na bieżąco na nasze słowa. Nie może obserwować naszych zachowań, sposobu mówienia, czy też naszych emocji. Wadą jest również tzw. język internetowy – sposób korzystania z niego odznacza się niestarannością i skrótowością w wyniku czego klient może nie być dobrze zrozumiany przez specjalistę.

Istnieją sytuacje, w których kontakt online jest wskazany lub może okazać się niewystarczający. Jako klient należy liczyć się z tym, że konsultant zaproponuje znalezienie specjalisty w realnej rzeczywistości. Klient podczas konsultacji online powinien zadbać o staranność językową – pisać zrozumiale, używając powszechnie zrozumiałych słów. Powinien wystrzegać się błędów językowych, a zwłaszcza literowych, które mogłyby spowodować, że specjalista źle zinterpretuje komunikat od klienta.